Az Undertale
Végkifejlet (Spoiler) mentes ismertető

    Létrejötte:
    Az Undertale egy 2015-ben megjelenő PC játék, melyet Toby Fox készített (kis segítséggel, de szinte mindent ő csinált) a Game Maker stúdió segítségével. Ő komponálta a zenéket, a karakterek kinézetét is ő alkotta meg (jelzem, kis segítséggel, olyannal mint Temmie Chang).
    A játék fejlesztése egy Kickstarter kampány keretében indult meg, 5000$-os célkitűzéssel, de végül 51,124$-árt dobtak össze rá. Csak nem 3 évig készült.

    Külsőségek:
    Kinézetre a nintendós, mászkálós RPG-ket idézi a pixeles grafika és zene, de annál sokkal több. Tulajdonképp JRPG, vagyis Japán RPG játék, de ez ne tévesszen meg senkit sem. A karaktereknek van itt mimikájuk, érzelmeik és főként humoruk, személyiségük, egyediségük, valamint jellegzetességeik. Igen csak egyszerűnek tűnhet a pixeles grafika miatt, főleg a hátterek, de annál élvezetesebb a váratlan fordulatok miatt. Csak mert pixeles, nem full grafikás még nagyon is egyedi, élvezhető és igen rejtélyes játék.

    A játék története, menete, kezelése, és célja:
    Az elindításkor megismerhetjük a főhősünket és az egész játék történetét. Sok évvel ezelőtt az emberek és a szörnyek barátságban éltek, de történt valami, amitől az emberek fellázadtak a szörnyek ellen. Az emberek a föld alá űzték a szörnyeket és egy varázslattal be is zárták őket. Kicsiny főhősünk egy nap megmássza a hegyet, amit eddig senki és az ott tátongó mélységbe véletlenül alázuhan,ahogy megbotlik. Lezuhan és szerencséjére virágokra pottyan. Itt kezdődik el a játék.
    A játék elején egy pici kis virág igazít el minket. Kapunk egy kicsi kezelőfelületet, ahol négy opció van. Fight (Harc), Act (Beszéd), Item(Tárgyhasználat), és Mercy (Kegyelem).
    A Fight opcióval tudunk harcolni, ahol kapunk egy kis minijátékot, ha úgy nézzük. Itt szükség van egy kicsit a reflexekre, mivel kapunk egy mérő felületet, amin egy vonal mozog. Attól függ, hogy milyen erős a támadásod, hogy a vonal milyen közel van a mérő közepéhez. Ha pont a közepénél állítod meg a vonalat, akkor méred a legnagyobb csapást az ellenfeledre.
    Az Act opcióval tudsz pacifista (békés) módon harcolni a szörnyek ellen. Ezt az opciót választva több lehetőséget kapunk (4-et), mint például felméred az ellenfeled (Check), nevettetés (Cheer), beszéd (Talk), vagy ölelés (Hug). Ezt az opciót kiválasztva először az ellenfelünk/ellenfeleink neve jelenik meg. Itt lehet olyat csinálni, hogy felméred az ellenfeled. A Check funkcióval tudod megnézni, hogy mennyit sebez egy csapással az ellenfeled/ellenfeleid és mekkora a védelme, valamint egy kis utalást kaphatsz a gyenge pontjára/gyenge pontjukra. Ha például azt írja, hogy a szörny nem szereti, ha figyelmen kívül hagyják, akkor biztos megfog jelenni az Act opcióban lévő támadások között a figyelmen kívül hagyás. Más funkció is jó sokszor, ha nem találjuk el az igazit, mert azzal is legyőzhetjük az ellenfelünket, csak tovább tart.
    A Mercy opcióval tudunk megkegyelmezni az ellenfelünknek, vagy is elengedjük. Ezt akkor tehetjük meg, ha sárgán jelenik meg a neve, és a Spare funkció is sárga. Itt két funkciót találunk mégpedig a Spare-t és a Flee-t. A Spare funkcióval tudunk megkegyelmezni, a Flee-vel pedig mi magunk meglógni a harcból, bár ez nem mindig sikerül és nem is tanácsos, mert a szörny újra ránk támadhat.
    Az Item opció lehetőséget nyújt arra, hogy életet nyerjünk vagy gyorsan kicseréljük a fegyverünket. A játék során alkalmunk van különféle gyógyító ételeket vennünk, amiket harc közben bármikor használhatunk a saját támadási körünk alatt. Ugyanezeket az ételeket harcon kívül is feltudjuk használni, valamint alkalmunk nyílik arra is, hogy az éppen felesleges, de még később kelhető dolgainkat eltároljuk ládákban. Először egy helyben maradandó ládákban lesz lehetőségünk pakolni, de kicsit később kapunk egy mobilnak nevezhető ládát is, amiben ugyancsak tárolhatunk (Dimensional Box).
    Továbbá láthatunk egy LV (LOVE) feliratot is a 4 opció felett. Ez egy fejlődési szint mérő, ami csak akkor emelkedik, ha megölöd az ellenfeledet, mivel ezért cserébe kapsz EXP-t (Fejlődési pontot). Minél többet ölünk, annál nagyobb szintet érünk el és erősebbek leszünk. A játék során kifog derülni, hogy elég fontos az LV szint.
    Mellette láthatunk egy HP (Élet) feliratot is, ami mellett az életcsík van. Többnyire az életcsík 20 egységből áll, de van kivétel, amikor meglehet növelni. A sárga szín jelzi, hogy mennyi életed van, a piros pedig, hogy mennyi fogyott el, valamint az ott lévő számok is csökkenni fognak, ha sebződsz.
    A játékmenet során dönthetünk afelől, hogy mi is legyen a végkimenetel. Többnyire három féle módban játszhatunk: A békés (Pacifist), ahol mindenkit elengedünk, bókolunk az ellenfeleinknek. Vagy pedig a fajírtásosban (Genocide), ahol nem kegyelmezünk senkinek és semminek, mindenkit végig kaszabolunk és lopunk a boltokból is ha úgy szottyan kedvünk. Esetleg a semlegest (Neutral), ami az igazi befejezést adja, a játékvégi mini videókkal. A másodikat nem ajánlanám annyiból, hogy nagyon unalmassá válik a játék és az életben lévő karakterek is lelki ismeretfurdalást okoznak nekünk a játék során. Viszont annyit megér, hogy Sans-el a csontvázzal nagyon nehéz és izgalmas harcot vívhatunk! :)
    A békés (Pacifist) módot választva nagyon sokat nevethetünk a vicceken (persze egy kis angoltudással), a feladatokon és a reakciókon. A játék során ebben a módban nagyon sok segítséget kapunk és nehezebbek is a harcok. Minden szörnynek megvan a maga gyenge pontja, amit azért nehezebb megtalálni, mint ha egy késsel levágnánk őket. Arra is oda kell figyelni, hogy nagyon ritkán jön be ugyanaz a módszer több szörnynél, mindnek meg van a saját kis gyenge pontja. Puzelekkel és feladványokkal is találkozhatunk a játék során, amiket meg kell oldanunk (ne aggódj, nem olyan nehezek). Nagyon színes és érzelem dús világ tárul elénk itt, mivel az egyik pillanatban lehet könnyesre röhögjük magunkat a Csontváz testvéreken (Skelebros), név szerint Sanson és Papyruson, de a másikban már azon sírunk, hogy valójában nekünk haza kellene jutnunk és nehéz a búcsú.
    A fajírtásos (Genocide) végigjátszásban viszont mi lehetünk a legnagyobbak, a leggonoszabbak, mi állhatunk a földalatti világ csúcsán. Mindenkit megölünk, és késsel a kezünkben szaladunk végig a játékon önjelölt istent játszva. Ebben az útvonalban azt vehetjük észre, hogy nagyon is megcsappannak a karakterek, Snowdin teljesen kihalttá válik a kezünk által, és csak mi rohangálunk az utcáin. Van ahol még eladó sincs és a segítő karakterek sem kísérnek végig az utunkon. Itt már a puzzelek, feladványok is feleslegessé válnak, hiszen nincs aki felállítsa őket, vagy felügyelje, hogy megoldod-e. Simán végig mehetsz rajtuk, mert nem fog semmi sem történni. Viszont itt válhatunk erősebbé, itt van alkalmunk EXP-t gyűjteni és növelni az LV szintünket.
    A semleges (Neutral) útvonallal pedig a játék igazi befejezését kapjuk meg.
    Akármelyik módot is választjuk a cél ugyanaz. Főhősünket haza kell juttatnunk, mégpedig a felszínre. Ezért is megyünk végig, hogy végül eljussunk ahhoz a személyhez, aki kitud minket juttatni a földalatti világból, hogy főhősünk a felszínre jusson. 
© 2016 ICE DEA. 1013 Budapest, Clark Ádám tér 1.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el